Holdkampe

Sæson 2023-2024

Ungdomsholdkampe

Alle ungdomsspillere kommer som udgangspunkt på et holdturneringshold. Holdkampene begynder i uge 43 og er typisk 5-6 gange på en sæson.

Vi har et ønske/forventning om, at alle ungdomsspillere ønsker at deltage i holdkampe, da det gør badminton til en meget social sport. Fordelen er bl.a. at vi kan tilmelde hold 100% efter spillernes alder og niveau.

Skulle man imod forventning IKKE ønske at deltage i holdkampe, så kan man afmelde sig i nedenstående formular.
/Trænerteamet

Hvad er holdkampe?

Er man ny i holdkampe, så er her lige et par stikord til, hvad det går ud på

• Et hold består typisk af 4 spillere. Vi vil have hold, hvor der er flere på, således der er reserver, som man kan bytte med, i tilfælde af sygdom mv.. Men der skal kun 4 spillere afsted ad gangen.
  • En holdkamp typisk består af 4 singler og 2 doubler. Man spiller 2 holdkampe, hver gang man er afsted. Dvs. 4 kampe til hver spiller.
  • Varighed er typisk ca. 3 timer, enten en lørdag eller søndag.
  • Selvom man taber sine egne kampe, så kan resten af holdet godt vinde, således holdet kan vinde samlet.
  • God social holdstemning.
  • Holdkampe er gratis at deltage i, da klubben afholder udgifterne.
  • Afsluttes med Nordjysk Mesterskab d. 20. april 2024, for kvalificerede hold.

Holdturneringsrunderne ligger i uge: 43, 46, 49, 2, 5, 10, 12.

Frameld holdkampe

Svenstrup Badmintonklub