Styrketræning

Styrketræning for medlemmer

Svenstrup Badmintonklub er indehaver af et mindre, men utrolig fint styrketræningslokale. Lokalet har bl.a. et bredt udvalg af vægte, stang, bænke, og diverse maskiner, herunder bl.a. romaskine og cykel.

Herudover forefindes diverse elastikker og andre remidier til genoptræning.

Lokalet er kommet i stand af gode frivillige kræfter i SBK med midler fra klubben og fonde.

Hvem kan bruge lokalet/formål med styrketræning:

• Lokalet kan benyttes hvis du er medlem af SBK og du ønsker at styrke din krop. Derved blive endnu bedre til badminton.
  • Lokalet kan også benyttes af forældre, som ønsker at selvtræne imens deres børn træner i hallen.

BEMÆRK: Holdtræning og organiseret træning af SBK har altid førsteret til lokalet

Inspiration til styrketræning m/u vægte:

Rundt omkring i lokalet er der ophængt diverse træningsprogrammer og øvelser, som kan læses direkte eller via QR-kode på mobilen. Disse øvelser kan bruges til inspiration og til at udføre øvelser korrekt.

Ordensregler:

•  Behandel udstyret, som var det dit eget.
  • Husk at rydde op efter dig/jer selv. Efterlad lokalet, som du/I modtog det. Herunder husk at lægge vægte på plads og hænge vægtskiver op.
  • Husk og lukke vinduer mv.

Åbningstider:

• Lokalet er som udgangspunkt åbent i alle tider med almindelig holdtræning i hallen.
  • Er lokalet låst kan en træner åbne hertil