Træningstider

Træningstider for sæson 2023-2024

Holdinddeling – Ungdom

Tankegang bag klubbens holdinddeling:
U9 og U11 træner med deres egen årgang. Her skeles ikke til spillemæssig niveau, men rigtig meget til det sociale. Dog har vi til kommende sæson indført en ny U9/U11 øvede træning, for turneringsaktive spillere.
Fra U13 og opefter inddeles i spillemæssig niveau i ungdomsgrupperne Ungdom 1, Ungdom 2, Ungdom 3 og ungsenior. Det er klubbens filosofi, at ligeværdige børn, på samme niveau og ca. samme alder, har stor glæde af hinanden på kryds og tværs af alder mv. Klubben har praktiseret denne form for inddeling i flere år, med stor succes og nye venskaber og badmintonmæssig udvikling til følge.

Klubbens kompetente trænere har på bedste vis, forsøgt at placere klubbens spillere, efter niveau, sociale referencegrupper.

Klubben tilbyder tilmed en ekstra niveaubaseret 3. træning om fredagen for U11, U13, U15 spillere i B-rækken eller derover, samt en U15, U17, U19 træning for spillere i A-rækken eller derover.

Giver inddelingen udfordringer, eller ønsker man en ekstra træning kontakt da venligst vores cheftræner, Jonas Sørig – jonassorig@hotmail.com

Styrketræning

Klubben har et tilknyttet styrketræningslokale. Klubben har i det seneste år foretaget en stor investering i udstyr og vægte. Dermed giver det alle vores medlemmer den unikke fordel, at de har mulighed for at bruge vores styrketræningsfaciliteter, når det passer dem. Dette som et supplement til deres badminton kontingent. Vi opfordre derfor til selvstændig brug heraf og/eller gerne i fælleskab med klubbens andre spillere. Faciliteterne er også åbne for forældre, som ønsker at træne imens deres børn træner i hallen.

Styrketræningsrummet vil have åbent i klubbens almindelige træningstid.
Se specifikt nedenfor i træningstiderne

Spillere fra andre klubber

Alle klubbens træninger er åbne træninger, også fra spillere fra andre klubber. Ønsker du/dit barn en supplerende træning til jeres eksisterende klubtræning, kontakt venligst klubbens cheftræner Jonas Sørig, for at finde rette tilbud.

Træningstiderne